Жените и културното гето: балкански перспективи

Main Article Content

Лилјана Гавриловиќ

Abstract

Во овој научен труд се разгледува статусот на жените-бегалки што емигрирале од Хрватска во Војводина. Ќе зборуваме за тоа како овие жени влијаеле врз зачувувањето на културниот модел и дали се дистанцирале од својот народ во Војводина. И покрај тоа што и домашното население и новодојдените се дел од српското мнозинство, меѓу нив постојат значајни културни разлики. На пример, жените од емигрантските семејства во просек се со пониско ниво на образование и се понаклонети кон задржување на кохезијата меѓу групите. Овие жени го пренесуваат традиционалното однесување / начин на размислување, но истовремено пренесуваат и новосоздадени легенди за хармоничниот и среќен живот во нивната татковина. Процесите на глобализација или на мултикултурна комуникација не влијаат врз нивните животни сфаќања, ниту пак влијаат врз односите во нивното семејство; ова се должи на сегрегацијата на новодојдените која донекаде сами си ја наметнале, а со која тие успеваат својот културен модел да го зачуваат и да го реплицираат во новата средина.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Гавриловиќ, Лилјана. 2016. “Жените и културното гето: балкански перспективи”. EthnoAnthropoZoom/ЕтноАнтропоЗум, no. 5 (November), 40-60. https://doi.org/10.37620/EAZ0550040g.
Section
Articles / Статии

References

Hall E., Context and meaning. In: Samovar A. & Porter R. E. (Eds.), Intercultural
Communication, Belmont 1991.
Huseby-Darvas Eva (1995), Voices of Plight, Voices of Paradox: Narratives of Women
Refugees from the Balkans and the Hungarian host Population, Anthropology of East
Europe Review Vol. 13, Special Issue: Refugee Women of the Balkans No. 1 Spring,
1995, http://condor.depaul.edu/~rrotenbe/aeer/aeer13_1/Darvas.html
Gavrilović Ljiljana (2004), Implicitna ideologija kao ograničavajući faktor
multikulturalizma, Modeli kulturne politike u uslovima multikulturalnih društava na
Balkanu i evrointegracionih procesa, Niš 2004, 111-118.
Jovanović Đokica, Petrović Jasmina, Madić Saša (2002), Parodija tragičnog (kič kao
konstituens političke i kulturne ideologije), Niš.
Olsen Mary Kay Gilliland (1995), Bridge on the Sava: Ethnicity in Eastern Croatia, 1981-
1991, Anthropology of East Europe Review Vol. 11, Special Issue: War among the
Yugoslavs, Nos. 1-2 Autumn, 1993,
http://condor.depaul.edu/~rrotenbe/aeer/aeer11_1/gilliland.html
Olujic Maria(1995), Women, Rape, and War: The Continued Trauma of Refugees and
Displaced Persons in Croatia, Anthropology of East Europe Review Vol. 13, Special
Issue: Refugee Women of the Balkans, No. 1 Spring, 1995,
http://condor.depaul.edu/~rrotenbe/aeer/aeer13_1/Olujic.html
Roth K. (1998), Folklore and Nationalism: The German Example and its Implications for
the Balkan, Ethnologia Balkanica 2, Sofia 1998, 69-80.
Naumović Slobodan (1998), Romanticists or Double Insiders? An Essay on the Origins of
Ideologised Discourses in Balkan Ethnology, Ethnologia Balkanica 2, Sofia 1998,101-
120.
Žikić Bojan (2003), Konstrukcija identiteta u dualnoj etnokulturnoj zajednici - Bečej i
okolina. U: Tradicionalno i savremeno u kulturi Srba, EI SANU Posebna izdanja 49,
Beograd 2003, 287-302.