УЛОГАТА НА ЖЕНИТЕ ВО СВАДБАТА ЕТНОГРАФИЈА НА ЖЕНСКАТА ОБРЕДНОСТ ВО ЗАЕДНИЦАТА РАЈПУТ ВО ПЕНЏАБ, ПАКИСТАН

Main Article Content

Атифа Дурани
Рана Насир Али Кан

Abstract

Кај заедницата Рајпут свадбените церемонии се состојат од процедури и настани што се спроведуваат преку обредите. Овие обреди содржат симболички значења и симболички репрезентации за луѓето што ги практикуваат и поддржуваат. Овој текст етнографски ја претставува свадбената церемонија заедно со обредите што се практикуваат во заедницата Рајпут од еден мал град во централен Пенџаб (Пакистан). Истражувањето претставува квалитативна студија каде што како главни алатки за собирање податоци се искористени набљудувањето со учество и длабинското интервју. Истражувањето открива дека одредени обреди што се изведуваат за време на свадбата имаат две главни функции. Покрај забавата и празнувањето, овие обреди ги продуцираат, репродуцираат и ги засилуваат стереотипните улоги на жените во рамките на заедницата. Истовремено овие обреди им помагаат на младенците во процесот на трансформација на нивните статуси преку претставување на нивните нови улоги и очекувања како сопруг и сопруга.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Дурани, Атифа, and Рана Насир Али Кан. 2016. “УЛОГАТА НА ЖЕНИТЕ ВО СВАДБАТА ЕТНОГРАФИЈА НА ЖЕНСКАТА ОБРЕДНОСТ ВО ЗАЕДНИЦАТА РАЈПУТ ВО ПЕНЏАБ, ПАКИСТАН”. EthnoAnthropoZoom/ЕтноАнтропоЗум, no. 11 (November), 94-128. https://doi.org/10.37620/EAZ14110094d.
Section
Articles / Статии

References

Coltrane S. 1998. Gender and Families, Thousand Oaks, Pine Forge Press, CA.
Durkheim E. 1893 [1997]. The Division of Labor in Society. (W. Halls, Trans.) New York:
The Free Press.
Egler Z. 1960. A Punjabi Village in Pakistan, Columbia University Press, New York.
Gill G. 1998. Female Feticide as a Contemporary Cultural Practice in the Punjab:
Dialectical Anthropology, (23), стр. 203–213.
Hochschild A. 1983. The Managed Heart, Commercialization of Human Feeling,
Twentieth Anniversary Edition, University of California Press, Berkeley and Los
Angeles, California.
Hutchings J. 2002. Talking about Color ... Design and Colour Science—Where Next?
Pointer, Cambridge: Woodhead Publishing, стр. 352–366.
Mason J. 1975. Sex and Symbol in the Treatment of Women: The Wedding Rite in a Libyan
Oasis community, American Ethnologist, 2 (4), стр. 649–661.
Oswald R. 2000. А member of the wedding? Heterosexism and family ritual, Journal of
Social and Personal Relationships, 17, стр. 349–368.
Oswald R., Suter E. 2004. Heterosexist Inclusion and Exclusion during Ritual: A “Straight
Versus Gay” Comparison. Journal of Family Issues, 25 (7), стр. 881–899.
Turner V. 1967. The Forest of Symbols, Itheaca, The Connell University Press, NY.
Turner V. 1969. The Ritual Process: Structure and Anti-Structure, Chicago, Aldine.
Turner V. 1974. Liminal to liminoid in play, flow, and ritual: An essay in comparative
symbology, Rice University Studies 60 (3), стр. 53–92.
Turner V. 1995. The Ritual Process: Structure and Anti-Structure, Foundations of Human
Behavior, Ithaca, Transaction Publishers, NY.
Upadhyaya S. 1957. An Introduction to Bhojpuri Folksongs and Ballads, Midwest
Folklore 7 (2), Indiana University Press, стр. 85–94.
Van Gennep A. 1960. The Rites of Passage, The University of Chicago Press, Chicago