АВТОБИОГРАФИЈА НА ОСПОРУВАНИТЕ БАЛКАНСКИ ЕТНИЧКИ ИДЕНТИТЕТИ: АНТРОПОЛОШКИ ПРИСТАП КОН РАЗБИРАЊЕТО НА ЕТНИЧКИОТ ИДЕНТИТЕТ

Main Article Content

Александра Баландина

Abstract

Во овој труд истражувам како политичките истории на грчката граѓанска војна и националистичките идеологии и политики на современите балкански национални држави (Македонија и Грција), од една страна, и постсоцијалистичките трансформации во Источна Европа, од друга страна, создаваат комплексности во процесот на изградба на етничкиот и националниот идентитет на индивидуално ниво.
Ги истражувам овие прашања фокусирајќи се на грчките политички бегалци од грчката граѓанска војна (1946 – 1949) што имаат мешано македонско и грчко потекло и живеат денес во Грција. Фокусирајќи се посебно на мојата семејна историја, сакам да разгледам како историските и политичките детерминанти во регионот на Балканот влијаат врз поединците од три семејни генерации да изберат специфичен етнички идентитет кога им се достапни повеќе од една можност.
Моите цели изгледаат амбициозно. Имам намера да ги постигнам со употреба на она што може да се нарече форма на автоетнографија, што може да се дефинира како автобиографски жанр на пишување и истражување што го поврзува личното со културното, општественото и политичкото „ставајќи се себеси во општествен контекст“ (Reed-Danahay 1997: 9).
Ја избрав автоетнографијата со цел да ги разберам контингентните и контекстуално специфичните начини низ кои се создавани мојот личен идентитет и различностите. Верувам дека прашањата за личниот идентитет можат да послужат за да се расветлат одредени пошироки согледувања за минатите и за сегашните мешани балкански идентитети погодени од грчката граѓанска војна и нерешеното македонско прашање, што се однесува на спорот за „сопственоста на историјата“ и поседувањето на името Македонија. Конечно, автоетнографијата има моќ да ја прикаже комплексноста на емоциите, главно занемарена во дискурсот за формирањето на етничките идентитети на Балканот, и улогата на индивидуалната вклученост во процесот на формирањето на идентитетот.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Баландина, Александра. 2021. “АВТОБИОГРАФИЈА НА ОСПОРУВАНИТЕ БАЛКАНСКИ ЕТНИЧКИ ИДЕНТИТЕТИ: АНТРОПОЛОШКИ ПРИСТАП КОН РАЗБИРАЊЕТО НА ЕТНИЧКИОТ ИДЕНТИТЕТ”. EthnoAnthropoZoom/ЕтноАнтропоЗум 19 (18-19), 100-122. https://doi.org/10.37620/EAZ1918-19100b.
Section
Articles / Статии

References

Монова, Миладина. 2009. „Македонски идентитети: Историски, политички и социјални димензии на релациите на исклучување/вклучување помеѓу егејски и вардарски Македонци во денешна Република Македонија“. Етнолог 12–13: 7–22.
Barth, Fredrik. 1998 [1969]. Ethnic Groups and Boundaries. The Social Organization of Cultural Difference. Illinois: Waveland Press.
Danforth, Loring M. 1995. The Macedonian Conflict. Ethnic Nationalism in A Transnational World. Princeton: Princeton University Press.
Jusdanis, Gregory. 1995. „Beyond National Culture?“ Boundary 2 22(1): 23–60.
Karakasidou, Anastasia. 2002. „Cultural Illegitimacy in Greece: the Slavomacedonian ’non-minority‘“. Minorities in Greece: Aspects of a Plural Society, edited by Richard Clogg. London: C. Hurst & Co. Publishers, 122–164.
Kostopoulos, Tasos. 2000. I apagorevmeni glossa. Kratiki katastoli ton Slavikon dialekton stin Elliniki Makedonia. [The forbidden language. State repression of Slavic dialects in Greek Macedonia]. Mavri Lista: Athens.
Nowicka, Ewa. 2006. „Identity Dilemmas and Identity Strategies: Children of Transnational Marriages in Poland“. Migration and Marriage: Heterogamy and Homogamy in a Changing World, edited by Barbara Waldis and Reginald Byron. Lit Verlag: Berlin, 2006, 61–84.
Park, Robert E. 1928. „Human Migration and the Marginal Man“. American Journal of Sociology 33: 881–893.
Reed-Danahay, Deborah, ed. 1997. Auto/Ethnography: Rewriting the Self and the Social. Oxford, New York: Berg.