СУФИЗАМ – ЕЗОТЕРИЧНАТА ИНТЕРПРЕТАЦИЈА НА ИСЛАМОТ

Main Article Content

Виктор Трајановски

Abstract

Во овој труд се претставени основните принципи на езотеричната страна на исламот, позната како суфизам. Неговата цел е запознавање на пошироката јавност со суфизмот и неговата основна доктрина, како и расветлување на овој езотеричен дел од исламот во обид да се намали недоразбирањето за одредени појави, бидејќи поради незнаење кон одредена култура или верска заедница лесно може односната група или индивидуа да биде предмет на омраза и нетолеранција.

Article Details

Section
Articles / Статии

References

Изети, Метин. 2008. Tековите на тесавуфот. Тетово.
Иналџик, Халил. 2004. Османската Империја: класично доба 1300–1600. Скопје.
Конеска, Елизабета. 2009. „Преглед на бекташкиот дервишки ред во Р. Македонија“. Балканите между традицията и модерноста. Административни, социално-икономически и културно-просветни институции в балканските провинции на Османската империя (XVIII–XIX век). София.
Лингс, Мартин. 2012. Што е суфизам? Скопје.
Новаковић, Драган. 2011. „Исламски мистицизам – суфизам“. Зборник Матице српске за друштвене науке, бр. 137, 481–494. http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0352-5732/2011/0352-57321137481N.pdf, пристапено на: 21.7.2019.
Паликрушева, Галаба. 2001. „Преданија за дрвишките редови кај Турците и Македонците“. Македонски фолклор 56/57. Скопје, 7–12.
Светиот куран 3:31, Али Имран (Семејството Имраново), http://kuran-na-makedonski.net/#3:31, пристапено на: 5.7.2019.
Стојановски, Александар (ред.). 1998. Историја на македонскиот народ II: Македонија под турска власт (од XIV до крајот на XVIII век). Скопје.
Џило, Хасан. 2010. Филозофија на суфизмот. Скопје.

Abdul-Kadir, Isa. 1998. Istine o tesavvufu. Sa arapskog originala preveo: Ahmed Mešić. Tuzla.
Abiva, Hüseyin. 2005. „Kratak pregled sufizma na Balkanu“. Znakovi vremena. Vol. 8, br. 26/27. Sarajevo, 192–208.
Birge, John Kingsley. 1937. The Bektashi Order of Dervishes. London.
Clayer, Nathalie. 2011. „Muslim Brotherhood Networks in South-Eastern Europe“. European History Online (EGO), Mainz 2011-05-11. http://www.ieg-ego.eu/clayern-2011-en, пристапено на: 6.4.2019.
Čolić, Ljiljana. 1995. Derviški redovi muslimanski: Tekije u Skoplju. Beograd.
Ćehajić, Džemal. 1986. Derviški redovi u jugoslovenskim zemljama sa posebnim osvrtom na Bosnu i Hercegovinu. Sarajevo.
Filipović, Nedim. 2005. „Tasawwuf – Islamski misticizam“. Znakovi vremena. Vol. 8, br. 28. Sarajevo.
From the Teachings of Haji Bektash Veli, http://bektashiorder.com/teachings-of-haji-bektash, пристапено на: 6.4.2017.
Hoca, Fadıl. 2016. „Balkanlar’da İslamiyet’in Yayılmasında Sarı Saltuk’la İlgili Efsaneler ve Rivayetlerin Önemli“. Balkanlarda Islam: Miadı Dolmayan Umut 2. Muhammet Savaş Kafkasyalı (Editör), 73–100.
İnalcık, Halil. 2016. „Türkler ve Balkanlar“. Balkanlarda Islam: Miadı Dolmayan Umut 2. Muhammet Savaş Kafkasyalı (Editör), 9–39.
Karamustafa, Ahmet T. 1994. Derviş groups in the islamic later middle period 1200–1550. Salt Lake City.
Nehri, Aydinçe. 2015. „Balkanlarda Tarikatlar; Makedonya’daki Halvetîliğe Genel Bakış“. Eskişehir Osmangazi Ünivezirtesi İlahiyat fakultesi Dergisi II, 75–90.
Norris, H. T. 1993. Islam in the Balkans: Religion and Society Between Europe and the Arab World. Colombia.
On Love, http://bektashiorder.com/on-love, пристапено на: 6.4.2017.
Ratkovčić, Rosana. 2014. „Prisutnost derviša na području Slavonije i Srijema u vrijeme osmanske vladavine“. Scrinia slavonica 14. Slavonski Brod, 53–77.
Selvi, Dilaver. 2013. Mjesto tesavufa u islamu, според хадисите на Bukhari, Muslim, Ibn Madže. http://kosusufije.blogspot.com/2013_08_01_archive.html, пристапено на: 23.7.2018.
Sufi Poetry, http://www.spiritualfoundation.net/poetry.htm#96914485, пристапено на: 6.4.2017.
Trimingham, J. Spenser. 1971. The Sufi Orders in Islam. Oxford.