СТУДИЈА ЗА СЕЌАВАЊЕТО ВО ПОСТЈУГОСЛОВЕНСКАТА КИНЕМАТОГРАФИЈА ПРЕКУ ФИЛМОТ „СНЕГ“ НА АИДА БЕГИЌ

Main Article Content

Гала Насева

Abstract

По распадот на Југославија, полека се појавува женската кинематографија како потентен начин за уметничко изразување, способна да ги надмине границите на Балканот и да предизвика силно чувство за сеќавање на траумите од минатото и носталгија за некое друго време. Овој преглед ги истражува кинематографските вредности на филмот „Снег“ на Аида Бегиќ, препознавајќи ја како една од ретките режисери што ја претставуваат поствоената родова траума на Балканот. Преку истражувањето на методите што ги користи Бегиќ за претставување на женските сеќавања и различните начини на справување со сегашноста додека живеат во целосна изолација, исклучени од општеството, постојано прогонувани од минатото, овој преглед има за цел да фрли светлина врз портретирањето на женските карактери во современата босанска кинематографија преку нивното централно присуство на екранот, за разлика од другите филмови од постјугословенскиот период каде што сеќавањето е претставено преку реконструирање на сцени без да биде ставен фокусот на жената како централен протагонист во филмот.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles / Статии

References

Broclain, Elsa, Haug, Benoît, Patrix, Pénélope. 2019. „Introduction. Music: Intangible Heritage?“. Transposition [Online], 8, 9–10. http://journals.openedition.org/transposition/4201 DOI: 10.4000/transposition.4201.
Çağlayan, Emre. 2018. Poetics of Slow Cinema: Nostalgia, Absurdism, Boredom. Palgrave Macmillan.
de Luca, Tiago, Jorge, Nuno Barradas (Eds.). 2016. Slow Cinema. Edinburgh University Press. http://www.jstor.org/stable/10.3366/j.ctt1g09wrj
de Miguel Molina, Blanca, et al. (Eds.). 2021. Music as Intangible Cultural Heritage: Economic, Cultural and Social Identity. Springer.
Dumančić, Marko, Krolo, Krešimir. 2017. „Dehexing Postwar West Balkan Masculinities: The Case of Bosnia, Croatia, and Serbia, 1998 to 2015“. Men and Masculinities 20, no. 2, 144–164. doi: 10.1177/1097184X1562531.
Grgić, Ana, Lagarias, Antonis. 2023. „The Bosnian ’À bout de souffle‘ Aida Begić’s A Ballad (Balada, 2022)“. East European Film Bulletin, vol. 131.
Jelača, Dijana. 2016. „Women's cinema of trauma: Affect, movement, time“. European Journal of Women's Studies 23, no. 4, 335–352. DOI: 10.1177/1350506816666891.
Leković, Iva. 2022. „On the Borderlines of South-Eastern Europe: Migration in the Films of Aida Begić and Želimir Žilnik“. Refugees and Migrants in Contemporary Film, Art and Media. Amsterdam University Press. doi: https://doi.org/10.1515/9789048554584-013.
Millar, Gavin, Reisz, Karel. 2010. The Technique of Film Editing. Second Edition. Oxford: British Academy of Film and Television Arts.
Mulvey, Laura. 1975. „Visual Pleasure and Narrative Cinema“. Screen, 16(4), 10–36.
Rawski, Tomasz, Roman, Katarzyna. 2014. „How to Escape? The Trap of the Transition in the Recent Cinema of Bosnia and Herzegovina (2000-2012)“. Colloquia Humanistica 3. Warsaw: Institute of Slavic Studies, Polish Academy of Sciences. DOI: 10.11649/ch.2014.014.
Ristivojević, Marija. 2013. World Music as a New Form of Tradition. Srpski genealoški centar.
Samson, Jim. 2013. Music in The Balkans. Leiden: Koninklijke Brill NV.